Tuesday, September 1, 2009

معرفی دی وی دی


نوشته ها و نظرات این وبلاگ در حال انتقال به وبلاگ دیوارنویسی است.


دی
وی دی سبز



این مجموعه شامل فیلم ، عکس و نوشته های مختلف است که در فرمت دی وی دی تصوری دارای منو تهیه شده و میتوان آن را در کامپیوتر یا دی وی دی پلیر خانگی نمایش داد. فیلمها شامل سخنرانیهای مختلف ، تصاویر گوناگون از درگیریها و تعدادی ویدئوی دیگر میباشد. بخش نوشته ها شامل بیانیه ها ، اظهار نظرهای علما و مراجع و ... میباشد که لیست آنها را در تصاویر منوها میتوانید ببینید.این نوشته ها بصورت اسلاید شو نمایش داده میشود و برای خواندن هر صفحه میبایست فیلم را متوقف کرد. بین نوشته ها نیز میتوان با دکمه Chapter حرکت کرد و یا اینکه آنها را از قسمت منو انتخاب نمود. تعدادی عکس هم بصورت اسلاید شو در دی وی دی موجود است
هدف اصلی در انتخاب محتوای این مجموعه آگاهی بخشی به آن بخش از جامعه بوده که به رسانه های آزاد دسترسی ندارند بویژه کسانیکه به حکومت تمایل نیز دارند .برای همین و به منظور جلوگیری از تشکیک در محتوای مجموعه از برخی ویدئوها و نوشته ها استفاده نشده است. (مثلا ویدئوی تقلب در نوشتن آرا یا افشاگریهای مربوط به ستاد کودتا (قرارگاه ثارلله) و ...)
عکسهایی از منوهای دی وی دی (بقیه در انتهای مطلب):




نمونه ای از قسمت نوشته ها:
http://www.2shared.com/file/7863939/c2c90962/text_section_sample.html

در وحله اول از دوستان خارج از کشور تقاظا میکنم که به علت سرعت پایین اینترنت در داخل در دانلود این مجموعه پیشقدم شوند و در صورتیکه محتوای آن را مفید و مناسب دیدند آن را به دیگران توصیه کنند. در عین حال اگر ممکن بود آن را در سرورها یا اکانتهای خصوصی آپلود سنترشان قرار دهند و لینک آن را در اختیار دیگران بگذارند .
نکته: نمیدانم که آیا امکان دانلود ایمن و غیر قابل ردیابی بصورت تورنت وجود دارد یا نه لطفا دوستان وارد راهنمایی کنند.
درصورتی که دوستان داخل ایران تصمیم به دانلود و تکثیر این دی وی دی گرفتند توجه به موارد زیر میتواند مفید بفایده باشد:

اولویتها:
1.از آنجا که سرعت اینترنت در ایران کم است و عده محدودی قادر به دانلود آن هستند بهتر است برای توزیع این مجموعه کسانی را در اولویت اول قرار دهید که انگیزه و امکان تکثیر آن را دارند . محیطهای آموزشی مثل مدارس و دانشگاهها برای شروع ایده آل هستند. سعی کنید در همین مجموعه هم شهرستانیها را در اولویت قرار دهید تا امکان رسیدن آن به شهرستانها هم بیشتر بشود.
2.اعضای ناآگاه بسیج ، سپاه و درجه داران ارتش (بویژه افراد دارای سابقه مبارزه قبل از انقلاب): مردم و حکومت دیر یا زود وارد رویارویی نهایی خواهند شد و از آنجا که این حکومت یک حکومت نظامی – امنیتی است و با عطش و ولع قدرتی که طبقه حاکم از خود نشان داده واضح است که جز با زور اسلحه نمیتوان آنها را وادار به کنار رفتن کرد. پس باید خود را برای چنین روزی آماده کنیم. در حال حاضر که مبارزه خشن در دستور کار نیست بهترین کار اینست که تا رسیدن آن رویارویی نهایی تا آنجا که میتوانیم با اطلاع رسانی و آگاه سازی از بدنه حامی کودتا بتراشیم و آن را تکیده تر ولاغرتر کنیم. افرادی که به سبب آگاهی از جنایات انجام شده از صف کودتاگران جدا میشوند یا به جمع مخالفان میپیوندند (که اگر اینگونه شود جزء سرسخت ترین آنها خواهند شد) و یا دست کم حالتی خنثی پیدا میکنند و برای جنبش بی خطر میشوند. باید هرکدام از ما که کسی از این بسیجیها و سپاهیهای ناآگاه را در اطراف خود میشناسیم به هر طریق ممکن از جمله استفاده از مجموعه های اینچنینی به آگاه سازیشان بپردازیم.
3. کارگردانان ، مجریان و کارشناسان برنامه های صدا و سیما : عمده کسانیکه همچنان با رسانه های حکومتی همکاری میکنند کسانی هستند که بقول معروف سرشان را زیر برف کرده اند تا ادامه همکاری با حکومت باعث عذاب وجدانشان نشود باید سر این افراد را از زیر برف دربیاوریم و واقعیتها را جلوی چشمشان بگذاریم. آگاهی کامل این افراد از واقعیتها و جنایات انجام شده احتمال همکاری آنها را با رسانه های کودتاچیان کمتر میکند و در نتیجه امکان رسانه های حکومتی برای عادی جلوه دادن شرایط تا حد زیادی از آنها گرفته میشود.
4. افراد شاغل در بخشهای دولتی مستعد و اثرگذار در اعتصابات.
5. تمام اقشار دیگر جامعه : حتی بسیاری از مخالفین حکومت هم بدلیل نارسایی جدی در روند اطلاع رسانی (حتی آنهایی که ماهواره دارند) بخش بزرگی از محتویات این مجموعه را بطور کامل ندیده اند (بویژه بخش سخنرانیها). آگاهی از جزئیات صحبتهای مطرح شده از جانب مخالفین سرشناس میتواند آنها را در رسیدن به تحلیلی دقیقتر و درستتر از شرایط موجود یاری کند و بدیهی است که تحلیل درست تر عمل درست تر را به همراه خواهد آورد.
دانلود و تکثیر:
1. در صورتیکه از آپلود سنترها یا سرورهای خصوصی که صاحب آن را نمیشناسید یا از لینکهای دانلود معرفی شده در فضای عمومی اینترنت قصد دانلود مجموعه را دارید حتما از فیلترشکن یا وی پی ان مطمئن استفاده کنید.(در بازدید از صفحات لینکها هم از فیلترشکن استفاده کنید)
2. در صورتیکه میخواهید دی وی دی را در تعداد بالا تکثیر کنید دی وی دی خام را از فروشگاههایی که فروش بالایی دارند و در ساعات شلوغ تهیه کنید.
3. دی وی دی خام را از نوعی انتخاب کنید که در بازار رایج است
4. در هنگام رایت و بسته بندی اثر انگشت بجا نگذارید
5. یک نوشته کوچک در داخل بسته بگذارید و در آن از دریافت کننده تقاضا کنید که با تکثیر مجموعه به گسترش آن کمک کند.(اگر بجای دستخط پرینت باشد بهتر است) روی این برگه هم اثر انگشت باقی نماند.
توزیع:
به دو روش میتوان مجموعه را توزیع کرد: 1.بصورت تصادفی 2.بصورت انتخابی
روش تصادفی:
این روش برای کسانیکه روحیه محافظه کارانه دارند و مایل به ریسک کردن نیستند گزینه مناسبی است. ایده اصلی در این روش این است که شما از توزیع دی وی دی در جاهایی که حتی کوچکترین ارتباطی با شما دارند (فامیل،دوستان،محل کار،محل زندگی،محل رفت و آمد معمول روزانه،...) خودداری میکنید. برای مثال سوار ماشین میشوید و یک کوچه خلوت را در نقطه دور از محل زندگیاتان انتخاب کرده و دی وی دی ها را زیر در یا داخل صندوق پستی خانه ها می اندازید.
در این روش اطلاعاتیها کوچکترین شانسی برای رسیدن به شما ندارند چرا که هیچ چیزی وجود ندارد که شما را به دی وی دی ها ربط بدهد .علی رغم ایمنی کامل در این روش یک ایراد بزرگ وجود دارد ، اینکه شما نمیتوانید اولویتها را در توزیع در نظر بگیرید و همینطور مشخص نیست چه تعداد از کسانی که دیسکها بدستشان میرسد این مسیر را ادامه میدهند و مجموعه را به دست کسان دیگری میرسانند.
روش انتخابی:

(کسانیکه از روش قبل استفاده میکنند لازم نیست این موارد را رعایت کنند)

این روش برای کسانیکه کمی جسارت بیشتری دارند مناسب است.در این روش شما در توزیع اولویتها را در نظر میگیرید که این بسیار مهم است وبازدهی کار را چند برابر میکند ولی در عین حال ریسک بیشتری هم دارد. البته میتوان این ریسک را با رعایت مواردی تا حد بسیار زیادی کاهش داد.نکاتی که در اینمورد به ذهن من میرسند اینها هستند:
1.مجموعه را بصورت مستقیم به کسی ندهید میتوانید بدون اینکه کسی متوجه شود آن را داخل کیف یا میز کار یا داخل خانه فرد مورد نظر بیندازید.(اگر دوست یا فامیل است و زیاد همدیگر را نمی بینید در زمان ملاقاتتان اینکار را نکنید بلکه یکبار به در منزلش بروید و دیسک را زیر درداخل خانه بیندازید. در کل انداختن دیسک داخل منزل وقتی میخواهید آنرا به یک آشنا بدهید از گزینه های دیگر مطمئنتر است و در صورتیکه به احتمال کم دیسک بددست اطلاعاتیها برسد حدس اینکه عامل توزیع چه کسی بوده برایشان بسیار دشوار است.)
2. در صورتیکه میخواهید به بسیجیها و سپاهیها و خانواده هایی که با این ارگانها در ارتباطند دی وی دی ها را بدهید یا در محیط کاری یا تحصیلی آن ها را توزیع کنید (بویژه اگر به مخالفت با حکومت و اهل مبارزه بودن معروف هستید و احتمال میدهید بعد از توزیع برای تحقیق به سراغ شما بیایند ) موارد زیر علاوه بر موارد قبلی رعایت کنید:
- با دی وی دی رایتر شخصیتان مجموعه را رایت نکنید چون مشخصات رایتر در زمان رایت در دیسک ثبت میشود.( کسانیکه از روش توزیع تصادفی استفاده میکنند به هیچ وجه لازم نیست نگران رعایت نکردن این بخش باشند)
- به هیچکس حتی پدر و مادر و دوستان مورد اعتمادتان در این مورد چیزی نگویید و دی وی دی را برای اعضای خانواده نمایش ندهید. حتی با این عنوان که کسی آنرا به شما داده هم اینکار را نکنید (انگار نه انگار) . مخفی کاری و دروغ گفتن در شرایطی که فقط شما از مسئله آگاه هستید بسیار راحتتر است چون در این شرایط فقط یک نفر باید نقش بازی کند.

- دی وی دی یا محتوای آن را در خانه یا داخل کامپیوترتان نگه ندارید






موارد دیگر:
- اگر خود دی وی دی بدست شما رسید و خواستید آنرا رایت کنید از روی دیسک یک ایمیج بگیرید و از روی ایمیچ رایت کنید اگر هم قبلا فایلهای دی وی دی را روی هارد کپی کردید و حالا میخواهید رایت کنید حتما به قسمت رایت دی وی دی تصویری در Nero بروید و فایلها را ازآن طریق رایت کنید وگرنه در دی وی دی پلیر نمایش داده نمیشود.
طراحی dvd بوسیله نرم افزار TMPGEnc DVD Author انجام شده که برای کاربران غیرحرفه ای مناسب است.

(اگر دی وی دی مشابهی ساختید حتما در یک دی وی دی پلیر قدیمی تست کنید تا مطمئن شوید که به خوبی کار میکند)
- برای گنجاندن متن در دی وی دی تصویری راه مناسبتری به نسبت آنچیزی که من استفاده کردم وجود دارد به این شکل که شما متون را مستقیما داخل منوی دی وی دی قرار میدهید. در اینصورت محدودیت زمانی نمایش صفحات از بین میرود و همینطور میتوان از قابلیتهای منو برای حرکت بین نوشته ها هم استفاده کرد. البته این روش روش وقتگیریست که نیاز به کار زیادی دارد ولی نتیجه جالب خواهد بود چرا که حجم عظیمی از نوشته که میتواند دارای عکس ، صدای گوینده (کسی که متن را میخواند) یا حتی فیلم باشد در یک دی وی دی 200 تومانی خلاصه میشود که امکان استفاه آن برای هرکسی که دی وی دی پلیر خانگی داشته باشد فراهم خواهد بود. البته برای ساخت چنین مجموعه ای باید از نرم افزارهای حرفه ای مثل DVD Lab Pro استفاده کرد نه نرم افزارهایی مشابه آنچه من استفاده کردم. من چون یک نفری این کار را انجام دادم نمیتوانستم از این روش استفاده کنم چون تهیه محتوا و طراحی دی وی دی با این روش کار بسیار سنگینی است و نیاز به یک تیم دارد .

- اگر نکته ای به ذهن شما میرسد که به امنیت بیشتر مشارکت کنندگان در این کار و کارهای مشابه کمک میکند لطفا در بخش نظرات اضافه کنید.
- من کل کار را یک نفری انجام دادم و چون تا بحال دی وی دی تصویری نساخته بودم با مشکلات زیادی روبرو شدم که باعث شد مقداری خسته و کم حوصله بشوم و چون کسی نبود که درکنترل مجموعه به من کمک کند حدس میزنم اشکالاتی در کار وجود داشته باشد (که امیدوارم خیلی جدی نباشند). اگر اینگونه بود پیشاپیش عذر میخواهم.



سخنی با دوستان و فعالان خارج از ایران
- متاسفانه دوستان در خارج از کشور فعالیت ضعیفی در تولید محتوا دارند. برای شکستن فضای بسته اطلاع رسانی در داخل نیاز است که افراد وارد در روزنامه نگاری و در عین حال آگاه از مسائل سیاسی (مثل نویسندگان سایت روز) که راه و روش ارتباط برقرار کردن و قانع کردن طیف مذهبی و متمایل به حکومت را هم میدانند با همکاری یک گروه مستند ساز یا تهیه کننده گزارشهای تلویزیونی یک مجموعه تحلیلی قوی و تاثیر گذار تصویری بسازند که حقایق مربوط به انتخابات و حوادث بعد از آن در آن توضیح داده شده باشد و همینطورهمه جوانب کار در آن سنجیده شده باشد. در صورت انجام چنین کاری و توزیع گسترده آن در داخل ضربه کاری و کمرشکنی به کودتا گران وارد شده و مشتشان باز خواهد شد در نتیجه عده کثیری از هواداران خود را در صف دشمنانشان خواهند دید. یک چنین مجموعه ای حتی به کسانی غیر از موافقین حکومت هم کمک میکند که تحلیل دقیقتر و منسجمتری از شرایط حال حاضر بدست بیاورند که هم عزم و اراده آنها را قوی تر کرده و هم کمک میکند تصمیمات درستتری بگیرند. جدا امیدوارم که اینکار در آینه نزدیک صورت بگیرد. کاری که فقط هم از عهده دوستان خارج از کشور برمی آید و توقع داریم کسانیکه قادر به انجام آن هستند اهمیت موضوع را درک کرده و در به سرانجام رساندن این مهم غفلت نکنند.
- ما به یک ستاد مرکزی در خارج از کشور نیاز داریم تا برای کلیاتی که از جانب رهبران جنبش در داخل مطرح میشود راهکارهای عملیاتی و الگوهای اجرایی طراحی کرده و ارائه دهد و درصورت دستگیری آنها کار هدایت و هماهنگی جنبش را بدست گیرد. نمیدانم با وجود اینهمه ایرانی خارج از کشور و فعال سیاسی با تجربه که تعداد قابل توجهی از آنها سابقه مبارزه عملی هم دارند چرا تاکنون چنین ستادی ایجاد نشده ! و فقط سازگارای عزیز در این زمینه کار میکند. باید این ستاد تشکیل شود و افرادی تمام وقت و نه پاره وقت در آن مشغول شوند. مطمئنن مردم هم کمک خواهند کرد تا نیازهای مالی این افراد تامین شود.
- بحث تاسیس تلویزیون ملی هم متاسفانه هنوز به جایی نرسیده. شاید در نگاه اول کار ، بسیار سنگین بنظر برسد ولی لازم نیست از همان اول تبدیل به شبکه ای مثل صدای آمریکا یا بی بی سی بشود.می توان کار را از یک جای محدود شروع کرد . مثلا روزی یک ساعت برنامه که صرفا خبرها و تحلیلهای مهم روز که از اینترنت بدست می آید در آن ارائه شود و در ساعات دیگر این یک ساعت تکرار شود. مطمئنن با گذشت زمان این مجموعه کوچک رشد خواهد کرد و به جاهای خوبی خواهد رسید. ما برای اطلاع رسانی درباره جبش نمیتوانیم به صدای آمریکا و بی بی سی تکیه کنیم چرا که این تلویزیونها علاوه براینکه اجازه مطرح کردن اطلاعات مربوط به مبارزات را ندارند، مجری سیاستهای دولتهایشان هم هستند و به قول معروف دائم شل کن سفت کن در می آورند (مثل اطلاع رسانی بسیار ضعیف بی بی سی در روز 18 تیر)



--------------------------------------------------------

:مرتبط

یکی از بچه هایی که دی وی دی به دستش رسیده

ماجرای من و چیز توی صندوق پستی

خب رایت کردم. حالا چطوری پخش‌ کنم؟


--------------------------------------------------------

: DVD صفحات منوی







--------------------------------------------------------




لینکهای دانلود (6 سرور) و روش استفاده از فایلها در اینجا

حجم کل 3.7 گیگابایت


17 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. راستش برای من نه ولی درخواستتون رو اینجا مطرح کنید شاید کسی تونست
    http://iranisabzpics.blogspot.com/2009/09/blog-post_09.html

    ReplyDelete
  3. It would be really really convenient if you could put the torrent file so we could download it by utorrent or bitcomet.
    Thank you!

    ReplyDelete
  4. سلام
    لطفا روی rapidshare هم آپلودش کنید

    ReplyDelete
  5. سلام
    لطفا روی رپیدشیر هم آپلودش کنید

    ReplyDelete
  6. لطفا اين نامه من را اگر مي توانيد پخش کنيد تا به گوش سران اصلاحات برسد.
    مخصوصا تو بالاترين.
    ممنون مي شوم.
    http://i33.tinypic.com/j59vf4.jpg

    ReplyDelete
  7. من فایل اول را دونلود کردم ولی بعد که اکسترکت کردم باز نشد چرا اینجوریه؟
    باید تمام ۴۰ فایل را دونلود کرد که بعد باز بشه؟ امکانش هست همون چند تای اولش را اکسترکت کرد؟
    لطفا جوابم را بدین

    ReplyDelete
  8. اینو جایی میگذاشتید که بشه برای داونلودش ازaccelerator استفاده کرد

    ReplyDelete
  9. توی رپیدشیر اگه میزاشتی خیلی بهتر بود.
    یا مثلا از این سایت استفاده میکردید که لینک مستفیم میده
    quickbigfile.com
    fileden.com
    همینطور اگه از این سایت استفاده کنید
    asapload.com
    خودکار خودش فایها رو به ۸ تا سایت اشتراک فایل میفرسته
    Badongo.com – Depositfiles.com – Easy-share.com – Megaupload.com Rapidshare.com – Sendspace.com – Sharedzilla.com – Zshare.net
    اینطوری سرعت دانلود بیشتر میشه و راحت تر.
    البته سایت
    tinyload.com
    هم فایلها رو یه سه تا سایت میفرسته.

    ReplyDelete
  10. دوستانی که درخواست کردن فایلها جای دیگه آپلود بشه دارم بررسی میکنم اگر امکانش باشه انجام میدم البته
    احتمالا چند روز طول میکشه

    در مورد تورنت نمیدونم چقدر برای کساییکه میخوان دانلود کنن امنیت داره دارم بررسی میکنم اگر آی پیشون لو نره بصورت تورنت هم گذاشته میشه. شما هم اگر اطلاعی در این زمینه دارید بگید

    در مورد اون دوستی که گفتن یک فایل رو گرفتن و باز نشده باید بگم اون چیزی که من برای دانلود گذاشتم فایل ایزو هست که مستقیما روی دیسک رایت میشه شما باید همه قسمتها رو بگیرید و با پسوردی که در فایل آخر هست بازشون کنید که در نتیجه یک فایل لیزو بدست میاد و میتونید رایتش کنید

    ReplyDelete
  11. دوست عزیز: دی وی دی با این همه زحمت و با این کیفیت را با فایل فکتوری حیف کردی. لطف کن رو رپیدشیر آپلود کن.
    همیشه سبز باشی

    ReplyDelete
  12. رپیدشر لطفا.....

    ReplyDelete
  13. آقا واقعا دستت درد نکنه...انصافا خسته نباشی...خیلی عالیه
    به نظره من اگه وقت کنی یه ادیت حرفه ای بکنی و موزیک خوب بزاری براش می تونه بهترین مستند بعد از انتخابات باشه...حتی میتونی جشنواره های خارجی شرکت کنی
    در ضمن یه اسم پیشنهاد بده واسه فیلمت که رایتش کنیم و پخش کنیم
    بازم مرسی واقعا
    پ.ن: من مشکلی با فایل فکتوری نداشتم...یه برنامه ا بیشماریمهست به نام فری رپید...با اون تقریبا یه روزه دانلودش کردم
    ما بیشماریم

    ReplyDelete
  14. ممنون.امیدوارم همونقدر که شما رو راضی کرده تاثیر گذار هم باشه

    ReplyDelete
  15. من تمام 40 قسمت و رو د انلود کردم ولی یک اشکالی داره چون وسط اکسترکت آن ارور مید ه که پسورد آن اشتاه است وقطع میشه لطفا ر اهنمایی می کنی که اشکال از کجاست خیلی ممنون

    ReplyDelete
  16. من هم همین مشکل رو دارم که وسط اکسترکت خطا میده که پسورد اشتباه هست

    ReplyDelete